Heeft jouw bedrijf gebruik gemaakt van op persoonlijkheid gebaseerde marketing?

DISC personalisatie marketing

Voelt het soms alsof het internet je gedachten leest? Je hebt nagedacht over een product of dienst en plotseling verschijnt het in advertenties en suggesties voor je. Dit is geen toeval, maar het effect van op persoonlijkheid gebaseerde marketing.

Jouw klanten hebben unieke voorkeuren en antipathieën, dus met behulp van data, persoonlijkheidstesten en andere tools kunnen marketeers campagnes creëren die met hen in verbinding staan. Het is niet het lezen van gedachten, maar het wetenschappelijk gebruik van de verzamelde gegevens en de algemene persoonlijkheidskenmerken om specifieke soorten mensen te laseren.

Het resultaat is dat mensen het gevoel hebben dat campagnes voor hen persoonlijk zijn ontworpen en het helpt bij het ontwikkelen van een relatie.

Onder het oppervlak gaan

Traditionele marketinginspanningen zijn gebaseerd op bepaalde demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht, browsergeschiedenis, enz. Dit is belangrijke informatie, maar als het gaat om het creëren van marketing campagnes, raakt het nauwelijks de het niveau van wat mensen willen.

Demografie is te algemeen en het is net zo goed mogelijk dat je in contact komt met mensen die je product niet willen of nodig hebben als iemand die dat wel wil. Het laat zien hoe iemand zijn beslissing heeft genomen, maar niet waarom. Het geeft marketeers een schat aan informatie zonder ons te vertellen waarom de zoekers het überhaupt willen.

Persoonlijkheidsgerichte marketing gaat ver onder de oppervlakte om te bepalen waarom mensen op een bepaalde manier denken of voelen. Als je dat eenmaal weet, kun je een campagne maken die beter bij hen past. Het verdiept zich in het individu en niet in de algemene bevolking.

Marketing op basis van persoonlijkheden laat zien wat ze willen

Er is een reden waarom mensen de meeste advertenties in browsers en apps overslaan. Ze willen ze niet zien. Ze zijn meer geïnteresseerd in het bekijken van YouTube dan in het zien van een advertentie die weinig met hen te maken heeft.

Persoonlijkheidsgerichte marketing levert advertenties en inhoud die mensen willen zien. Het is iets dat hen direct raakt omdat het gebaseerd is op hun persoonlijkheidskenmerken. Het verhoogt de betrokkenheid aanzienlijk, omdat elke pagina of advertentie resoneert met het individu en niet met de groep.

Door persoonlijkheidskenmerken te analyseren en die te koppelen aan online gedrag, aankoopbeslissingen, en hoe ze omgaan met sociale media, etc., kunnen we marketingcontent creëren die extroverte of introverte mensen aantrekt en meer.

Gepersonaliseerde marketingcampagnes zijn de toekomst

De sleutel tot persoonlijkheidsgerichte marketing is het creëren van een persoonlijke ervaring door het gebruik van specifieke kleuren, foto’s en inhoud die met bepaalde typen mensen in verbinding staan.

Het maakt gebruik van persoonlijkheidsmodellen om klanten te segmenteren op een manier die het gemakkelijker maakt om hun gedrag te voorspellen. Door deze groepen te bestuderen, kunnen we begrijpen welke kleuren het oog van iemand met een open geest vangen of welke lay-out invloed heeft op avontuurlijke mensen.

Deze methoden creëren nauwkeurigere marketingmodellen en zullen in de toekomst de norm zijn.

Wacht niet tot je concurrentie zich heeft toegelegd op marketing op basis van persoonlijkheid. Je kunt nu aan het begin van de curve staan en de vruchten plukken voordat het wijd verbreid is. Door je klanten te engageren, drijft je het verkeer en de conversies sneller dan de traditionele marketing.

Als je meer wilt weten over onze diensten, neem dan vandaag nog contact met ons op of maak een afspraak.